.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزيده سرمقاله‌ روزنامه‌هاي صبح امروز


مردم سالاري
«همه پرسي؛ تخطئه يا تاييد؟» عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاري به قلم عباسي حاتمي است كه در آن مي‌خوانيد:
محمود احمدي نژاد پيشنهاد کرده اند براي ارزيابي ديدگاه هاي مردم، طرح تحول اقتصادي يا هدفمند کردن يارانه ها را به رفراندوم بگذارند.
هر چند اين موضوع ماه ها پيش از سوي افرادي همچون دبيرکل حزب مردم سالاري که مخالف ديدگاه هاي دولت در مورد اين طرح بودند براي اصلاح اشکالات آن با نظر مردم مطرح شده بود اما با اين وجود نبايد آقاي احمدي نژاد را به کلي تخطئه کرد بلکه اين پيشنهاد را بايد گامي به جلو دانست زيرا همه پرسي در مسائل مهم کشوري از اصول قانون اساسي است. البته نبايد همه پرسي به طرح تحول اقتصادي خلا صه شود بلکه امروزه ايران با چالش هاي زيادي روبروست که لا زم است ديدگاه هاي مردم را جويا شود تا اين چالش ها با نظرات نسل جوان اصلا ح گردند.


كيهان
«به بهار بسپار» عنوان يادداشت روز روزنامه كيهان به قلم محمد ايماني است كه در آن مي‌خوانيد:
بگذار اين نوشته، پاره پاره باشد و كلام، بريده بريده... كه سخن از عشق و حرف و حريف دل است. حكايت غريبي است بهار و باران. مثل خود نوروز، ساعتي آفتابي و ساعتي ابري و باراني. لب به خنده گشوده و چشم به اشك، تر. اين ذات بهاران است و كس از اين سايه روشن و ابر و آفتاب نمي رنجد كه هر دو در ذات بهار است، تابيدن و باريدن و جان دادن و روياندن. حكايت غريبي است بهار و باران. و غريب تر، دلي كه «جان بهار و باران» را بهانه مي گيرد. بهار من، بارانم، خرّمي روزگاران، سلام! السلام علي ربيع الانام¤ و نضره الايام. سلام بر بهار جان ها و طراوت و خرّمي روزگاران.

اي كه بوي باران شكفته در هوايت
ياد از آن بهاران كه شد خزان به پايت
... جز غمت ندارم به حال دل گواهي
اي كه نور چشمم در اين شب سياهي
چشم من به راهت هميشه تا بيايي
باغ من، بهارم، بهشت من كجايي


رسالت
«فرهنگ سازي براي کار مضاعف» عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم محمد مهدي انصاري است كه در آن مي‌خوانيد:
اهتمام به مسئله «کار و تلاش» به مثابه يکي از ضرورت هاي مورد توجه در چشم انداز پيشرفت و تعالي کشور در سال هاي گذشته بارها و بارها مورد عنايت رهبر معظم انقلاب بوده است؛ بويژه آن هنگام که سخن از «انضباط اجتماعي و وجدان کاري» و لزوم پرهيز از «تنبلي اجتماعي» سخن به ميان آوردند؛ همچنين دغدغه مندي ايشان در قبال «تعطيلات بسيار زياد رسمي» در تقويم کشور و مباحثي از اين دست نشان از آن دارد که رهبر دور انديش نظام براي اهداف بلند و متکاملي که براي ايران اسلامي ترسيم گشته نگاهي کاملا متني به جامعه و آحاد ملت دارند که بايستي همين مردم در ميدان سازندگي و پيشرفت کشور حضور و مشارکت جدي و سازنده داشته باشند و اگر اين حضور و مشارکت با کوچکترين آفاتي مواجه شود، مسير پيشرفت ناممکن خواهد بود.


جمهوري اسلامي
«هدفمند كردن يارانه نيازمند وفاق» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است كه در آن مي‌خوانيد؛مناقشات تند دولتمردان و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در موضوع قانون هدفمندي يارانه ها در اولين روزهاي كاري سال جديد به جاي آنكه عمل به توصيه خيرخواهانه « همت مضاعف و كار مضاعف » باشد شتاب گرفتن به سوي جدال هاي بي حاصل و معطل گذاشتن مهمترين طرح اقتصادي اين سالهاست.
واقعيت اينست كه مجادله بر سر نحوه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در آخرين روزهاي سال گذشته از حد اختلاف نظر كارشناسي و تضارب آرايي كه به سود اصل طرح و غناي هرچه بيشتر اين قانون است فراتر رفته و رنگ و بوي رقابتهاي سياسي گرفته بود. از اين رو رهبر معظم انقلاب در بيانات روز اول فروردين سال 89 به دو نكته كليدي اشاره كردند كه اميد مي رفت تمامي مخاطبان اين رهنمودها خصوصا دولت و مجلس با عمل به آنها بر مناقشات چندين ماهه اي كه برسر هدفمندي يارانه ها در گرفته بود نقطه پايان بگذارند و با همدلي و همراهي بيشتري زمينه هاي پياده سازي اين قانون حساس و خطير را فراهم آورند.


تهران امروز
«پرونده هسته‌اي و ضرورت داشتن استراتژي براي آينده» عنوان سرمقاله روزنامه تهران امروز به قلم سيدجواد سادات رضوي است كه در ان مي‌خوانيد:
پرونده هسته‌اي جمهوري اسلامي در حال ورود به مرحله‌اي جديد است كه مي‌توان آن را استراتژي نرم اوباما عليه ايران ناميد. با گذشت حدود 15 ماه از آغاز دولت باراك اوباما، اهداف و جهت‌گيري‌هاي دولت جديد ايالات‌متحده درباره جمهوري اسلامي ايران به‌تدريج آشكار مي‌شود.
اوباما كه با شعار تغيير به‌ويژه در سياست خارجي و مذاكره با ايران موفق به پيروزي بر رقيب جمهوريخواه خود شد، همانگونه كه پيش‌بيني مي‌شد اين تغيير را نه در جهت‌گيري و اهداف بلكه در ظاهر و ويترين سياست خارجي ايالات‌متحده دنبال كرد و پس از گذشت يك‌سوم دوران رياست‌جمهوري خود به همان نقطه‌اي رسيده كه جورج بوش، رئيس‌جمهور تندرو و پيشين آمريكا هنگام ترك كاخ سفيد آن را به اوباما تحويل داد.


جهان صنعت
«حباب رنگي بورس‌» عنوان سرمقاله روزنامه جهان صنعت است كه در آن مي‌خوانيد:
شاخص بورس در روزهايي که بازار از تعطيلات طولاني نوروز خميازه‌هاي کشدار مي‌کشد، حباب‌گونه بالا رفته و اين در حالي است که بررسي تحولات اقتصاد ايران در يک ماه گذشته از تغيير و تحول جدي خبر نمي‌دهد.

در شرايطي که اعلام مي‌شود شاخص بورس به 13 هزار واحد رسيده اقتصاد در رکود قرار دارد. توليدکنندگان همچنان با مشکلات ناشي از واردات بي‌رويه سال‌هاي قبل دست‌وپنجه نرم مي‌کنند حتي برخي از رشته‌هاي صنعتي هم در سال‌جاري آخرين نفس‌هاي خود را مي‌کشند.


دنياي اقتصاد
«پيش‌بيني پذيري و اعتماد» عنوان سرمقاله روزنامه دنياي اقتصاد به قلم محمد صادق جنان‌صفت است كحه در ان مي‌خوانيد:
امروز 16 فروردين است. تعطيلات طولاني كه از 28 اسفند شروع شده بود، به پايان رسيده و اكثريت شهروندان ايراني به‌صورت جدي به محل كسب‌وكار خود رفته‌اند.
ايرانيان در هر شغل و منصبي، اكنون اخبار و گزارش‌هاي كلان اقتصاد را پيگيري مي‌كنند تا از لابه‌لاي اطلاعات رسمي منتشر شده، روزنه‌هاي گشوده‌تري از فعاليت‌هاي اقتصادي را پيدا كنند و اميدوارند كه سال 1389 نسبت به سال سپري شده شرايط بهتري داشته باشد.جست‌وجو در اخبار و گزارش‌هاي مرتبط با كسب‌وكار نشان مي‌دهد كه يكي از مهم‌ترين مصوبه‌هاي قانوني نهاد قانونگذاري كشور كه به تاييد شوراي نگهبان نيز رسيده و رييس دولت نهم نيز آن را ابلاغ كرده، هنوز با ابهام در اجرا مواجه است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.